Eyvind Brynildsen: Jeg er stolt av å være en del av Relekta!

"De har produkter jeg bruker på bilen min. Både til service og vedlikehold og oljer. Jeg bruker Kroon-oil på bilen og er kjempe fornøyd med den oljen", sier Eyvind. I 2013 startet vi et sponsorsamarbeid og følger ham spent i NM runder her hjemme og ikke minst under WRC-løpene rundt omkring i verden. Bilen han kjører i NM og WRC er en Ford Fiesta R5.

Følg Eyvind Brynhildsen på hans hjemmeside.

Eyvind vinner NM i 2017

På Hedemarks-rally ble det en jevn kamp om NM-medaljene i rally under finaleløpet. Eyvind Brynildsen kjørte inn til en andreplass i klassen for internasjonale firehjulstrekkere. Det holdt til gull sammenlagt. Det var Ole Christian Veiby som vant finaleløpet, men Eyvind og kartleser Anders hadde en trygg ledelse totalt og derfor vant de  med trygg marginn selv om de kom inn 19 sekunder bak Veiby.
- Jeg skal ikke stå fram som tøffere enn hva jeg er. Jeg innrømmer derfor at vi har kjørt med margin i dag, sa Brynildsen. Han er selvfølgelig strålende fornøyd med å ta tilbake NM-tronen fra 2015. Til oss sponsorer sier han dette: "Uten alle dere som er med på laget hadde dette vært helt umulig. Vi er stolte av hver og en av dere og deler dette gullet med dere alle", sier Eyvind!

Eyvind vinner seks av seks mulige 2016

Spenningen om mesterskapet var jo vekk, men ønsket og målsettingen om å vinne alle NM-rundene var fortsatt der. Så det var bar å kline til med nybilen fra første meter på fredag kveld. Etter 150 meter forsvant lyset, og dermed rullet sekundene. På nærlys ble kveldens to etapper gjennomført. I tillegg var gutta ilagt en tidstraff på 60 sekunder etter radarkontroll på notekjøringen.
Lørdagen startet på 23. plass 1,21 etter lederen. Etter målgang på ss 7 har de kjørt seg opp til en 2. plass og er nå 59.8 sekunder etter lederen. På ss 8 kjører både Frank Tore Larsen og Anders Grøndal borti samme stein og punkterer. Eyvind kjører rundt steinen og da er løpet avgjort. De vinner som de vil, og er 2 minutter og 22 sekunder foran foran nestemann i mål etter 14. og siste etappe. Det er slike ting som skiller de nestbeste fra de beste.
Thomas og Jørn hadde et begivenhetsrikt rally. Dagens lengste på Engsethhoppet- det er aldri bra for bilen- som ble skikkelig stuka i fronten. I tillegg slo de hekken i autovernet på ei bru, så Mitsubishien er skamfert i begge ender. Men fort gikk det, og i mål kom de. Både andre og tredjetider lar seg høre. Det ble også ett hakk opp på NM-lista- til 5. plass. Altså stor jubel i hele teamet.
En fantastisk sesong er over, tusen takk til samarbeidspartnerne og alle som stiller opp. Dette er lagseier!

Eyvind vant igjen - 5 seire hittil i 2015

Den femte av åtte løp i Norgesmesterskapet i rally ble i helgen kjørt i Aurskog Høland, med start og mål på Bjørkelangen. Den som sendte bilene ut fra start var ingen ringere enn samferdselsminister Kjetil Solvik Olsen.
Brynildsen motorsport hadde tre biler til start, Eyvind og Anders, Thomas og Jørn og Erik Offerdal med Patrik Barth i høyrestolen. Målsetningen til Eyvind er som tidligere i år, seier. Han har med denne seieren vunnet de fem førset NM-rundene.
Eyvind setter standarden allerede på første fartsetappe og vinner 8 av 9 etapper med 25 sekunder ned til andre mann, svenske Fredrik Åhlin. Tredjemann er 2 min og 20 sek bak!
Thomas og Jørn har hele året gledet seg til Aurskog Høland, et løp de liker godt. Det synes på tidene, for de kliner til fra start de også, og leder klassen det meste av dagen. En liten tur av veien gjør at de taper seiern, men de klarte en andreplass. Knallbra!! Offerdal, som til vanlig kjører en Subaru, har ikke kjørt på en stund og var nok litt rattrusten. I en av Brynildsen Motorsport sine Mitsubishier stemmer det bedre og bedre utover dagen og klarer faktisk en femteplass i klassen, drøye minuttet bak Thomas.
Skiftende vær gjorde forholdene krevende med til dels glatte veier, noe som gjør resultatene enda mere imponerende. Imponerende er også innsatsen til alle gutta i teamet. Det er avgjørende for at alt flyter både før og under løpet, så det er ingen tilfeldighet at tre biler fra samme team gjør det så bra. Dette har så langt i år vært utrolig moro! Vi gleder oss til fortsettelsen. Neste NM-runde er Rally Telemark den 19. september. I mellomtiden jobbes det med å bli litt bedre i alle ledd. Ingen utvikling =tilbakegang.

Eyvind vinner Rally Sørlandet
- hittil 4 strake seire i NM

Da har Eyvind og Anders tatt sin 4. strake seier i årets norgesmesterskap i rally. Rally Sørland ble fredag og lørdag kjørt i områdene rundt Kristiansand. Etter fredagens 3 fartsetapper lå Eyvind og Anders på en tredjeplass etter at han hadde kastet bort et par og tyve sekunder på en fullfartssnurring. Lørdagen åpenbarte seg med regnvær, som betyr tungt føre med glatte veier. Frank Tore Larsen hadde ikke bare fått bilen i stand etter avkjøringen i Hurum sist lørdag, men han holdt et knallhøyt tempo og presset Eyvind til å ta i. Anders Grøndahl kjørte også fort, men han kjører ikke fullt NM-mesterskap- og er ikke noen trussel av den grunn. Lyst til å vinne hadde han nok, og så nok muligheten etter at Eyvind hadde snurret bort 20 sekunder på ss 1. Imidlertid ble Anders offer for samme tidstap da han også snurret bort et halvminutt eller så.
Fartsetappe 5 er 26 km lang og der knuser Eyvind og Anders all motstand. På den 19 km lange ss 6 drar til igjen , og har derfra kontroll helt inn. Det vil si; før siste ss mister Eyvind bremsene på høyre framhjul, men klarer til tross for dette å vinne 22 sekunder foran Anders Grøndahl, og noe over minuttet foran Frank Tore Larsen.
Dette var fjerde strake for Eyvind i NM 2015, og for øvrig andre gangen han vinner på sørlandet. Sist var i 2013. Rally Sørland har for øvrig lange tradisjoner med det første løpet arrangert allerede i 1952. Her har storheter som Trond Schea, Jon Unnerud og Kjell Gudim vunnet. Et par svenske storheter har også vunnet her. Per Eklund i en Saab V4 i 1970, og Stig Blomquist i 1971- for øvrig det året han slo gjennom internasjonalt med seier i Svenska Rallyt, rally Finland og RAC rallyet på de Britiske øyer, og på sørlandet.
Thomas og Jørn har slitt med å finne rytmen på det vanskelige glatte føret og har hatt stang ut både fredag og lørdag. Noen ganger er det sånn. Først treffer de en stein som ødelegger slangen inn til intercooleren, lørdag ble det punktering med nye problemer. Sånne løp skal man se hva man kan lære noe av, og så glemme dem.
Foto: Benjamin A. Ward.

Imponerende comeback i
Rally VM 2014

Det tok ikke mange fartsetappene før Eyvind og Anders kjempet helt i toppen og viste virkelig at han var verdt sjansen Dmack hadde gitt han for Rally Finland i 2014. Kun 2 punkteringer og en knekt mellomaksling var mellom dem og seieren i Rally Finland i WRC2.

Åpningsetappende var krevende nok i seg selv, og med et god storm like før start skulle det hele bli spennende den første dagen av Rally Finland. Eyvind og Anders åpnet bra og lå på en fin 3. plass i WRC og de så virkelig lyst på denne helgen. Men allerede på fredag skulle det bli tekniske problemer. Mellomakselen røyk tvers av tidlig , men med et team i verdensklasse var bilen god som ny ut av service. Eyvind var rett tilbake i toppen, men en punktering skulle nå gjøre et nytt tids tap. - Jeg var veldig fornøyd med kjøringen de to første dagene av løpet, det er synd med de små problemene vi har, men slik er det i rally. Vi må bare være tålmodige, så får vi stang inn! sa Eyvind etter dag to av løpet.

Lørdag skulle bli en dag hvor tempoet virkelig kom tilbake til gamle takter. Etter 8 måneders fravær fra rally VM skal det godt gjøres og henge med i toppen, spesielt i Rally Finland! Men Eyvind og Anders klemte til og satte tider som holdt til og slå enkelte WRC biler. - Lørdag var en slik dag hvor jeg tenkte "Pokker heller, nå får det briste eller bære" og det holdt! Vi fant en kjempe fin flyt som vi klarte og holde gjennom hele dagen. Sa Eyvind storfornøyd etter dag 3. Dessverre kom det nok en punktering på dagens siste etappe!

Søndag var løpets siste dag og den åpnet godt med nok en etappe i WRC2. Til og med WRC-sjåfører som Henning Solberg og Craig Breen måtte se seg slått på denne etappen! Eyvind vant også dagens siste etappe som ble kjørt som power stage.

Løpet endte med en 5. plass i WRC2 og 14. plass totalt. Et resultat som skjuler noe av den gode kjøringen som ble gjort i Rally Finland! - Alt i alt må jeg være fornøyd. Jeg fikk muligheten til og kjøre verdens tøffeste rally og jeg har stor kost meg. Selv mener jeg at prestasjonen vår i Rally Finland er veldig bra. Det er ikke bare bare og kjøre fra de andre her etter så mange måneder uten rally, sa en veldig fornøyd Eyvind etter målgang søndag ettermidag.

Copyright 2018
Powered by © Dynamicweb - Design by Relekta AS