Molly Pettit kjører Danish Supertourism Turbo og bruker produkter fra Relekta

  
Molly Pettit er en av de mest fremadstormende kvinnelige motorsportføreren i Norge. I tillegg er hun reporter for WRC TV i Rally-VM over hele verden.  Hun satser på Kroon-oil motorolje og Omega gir- og differansialolje i bilen. Det er smøreoljer som tåler ekstrem belastning. Noe som må til da hun satser på topplasseringer.

Danish Supertourism Turbo Series betyr muskelbiler. Molly har siden NTCC startet opp drømt om å få på plass i klassen. Hun har alltid hatt NASCAR og Danica Patrick som sitt store forbilde, og nå får hun selv kjøre i det som i Europa vil være det nærmeste man kommer NASCAR, på vanlige baner. Følg henne på www.mollysport.no

I april fikk hun den nye bilen. Første løp i DTCC gikk i Padborg i viste det seg at hun kjørte inn på en 9. plass i 1. heat, men fikk snurr i 2. heat.  Ikke dårlig med helt ny og foreløpig relativt ukjent bil. Målet er å komme blant de 10 beste i år - og hun er der allerede.

Full satsing i 2012

Denne sesongen blir hennes største satsing hittil. Hun kjører i klassen GT3 og GT 4, samt i gatebil, og har som mål å vinne norgescupen i år og bli norgesmester i 2013. Bilen hun kjører er en Toyota Altezza som er fabrikkbygget hos Toyota i Japan som racingbil.

Bilmerke/type:
Toyota Altezza Cup

Årsmodell:
2001

Motorstørrelse:
2.0
Effekt:
Ca 220

Vekt:
Ca 1150 kg


Motor:

3S-GE Beams 2.0L, 4cyl – original (balansert – veiv, råder,stempler.)
Effekt: 220-230hk.
Grenrør og eksosanlegg: TRD( Toyota Racing Development)
Hjuloppheng: Base kit Zeal,Techno First original.
Front 22kg, Bak 20kg.
Diff: LSD – OS Giken super lock(modifisert av Techno first.)
Diff: LSD kjøler m/sirkulasjonspumpe.
6 trinns manuell girkasse: TRD.
Clutch & Svinghjul: TRD .
CPU/hjerne: TRD.
6.000 ++ sveisepunkter for avstivning av karrosseri.
Alutank (30ltr.)
Bosch bensinpumpe.
7 punkt veltebur.
17” felger m/ Yokohama slicks

 

Følg henne på www.mollypettit.com

 

 

 

Copyright 2018
Powered by © Dynamicweb - Design by Relekta AS